مبدل حرارتی صفحه ای

Plate Heat Exchanger

Plate Heat Exchanger

مبدل صفحه‌ای چیست؟

یک مبدل حرارتی صفحه ای از مجموعه ای از صفحات موازی تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته و کانال های عبور سیال را شکل می دهند. صفحات که معمولا از جنس استنلس استیل هستند توسط واشرهای لاستیکی مخصوص، کانال های آب بندی شده ای را به وجود می آورند.

مبدل حرارتی صفحه ای چگونه عمل می‌کند؟

در مبدل حرارتی صفحه‌ای سیال گرم و سرد در جهات خلاف هم وارد شبکه­­ مجاری مبدل می‌شوند. صفحات سیال سرد و گرم به صورت یک در میان کنار هم قرار گرفته‌­اند تا تبادل حرارت بین دو سیال صورت بگیرد. در دو صفحه­ مجاور هم، جریان سیال سرد و گرم در جهات مخالف از کنار یکدیگر عبور می‌کنند. بر روی هر صفحه، قسمت دایره‌ای واشر مانع ورود سیال به صفحه می­‌شود و آن را به دهانه­ بعدی هدایت می‌کند. قسمت دیگر واشر سیال را به سمت صفحه هدایت می‌کند.

مزایای مبدل حرارتی صفحه ای در مقایسه با سایر مبدل های حرارتی

سوالات متداول

هوزینگ چیست؟

هوزینگ در صنعت آب، به پوسته یا محفظه فیلترهای میکرونی گفته می‌شود. در واقع وظیفه نگهداری از فیلترهای میکرونی (pp و یا نخ تابیده) بر عهده هوزینگ است.

هوزینگ چه کاربردی دارد؟

کاربرد به عنوان سیستم پیش‌تصفیه آب ورودی ساختمان، تصفیه دو مرحله آب شرب مناطق محروم و دور افتاده فاقد برق و حذف آلودگی‌ها و بو، پیش‌تصفیه دستگاه‌های آب شیرین‌کن (RO) و نانو فیلتراسیون (NF) و کاربرد در صنایع گوناگون

برای تصفیه آب استخر بهینه‌ترین روش چیست؟

استفاده از هوزینگ فیلتر کارتریج تصفیه آب یک روش بهینه، ارزان و سریع برای تصفیه آب استخر است.

چگونه هوزینگ فیلتر کارتریج تصفیه آب سفارش دهم؟

پیش از سفارش، نیاز به مشاوره در مورد محل نصب، میزان فشار آب و اطلاعات فنی دیگر خواهید داشت. کارشناسان فنی شرکت دانش بنیان آبیاران آب تجهیز در دسترس شما هستند.

در دسترس شما هستیم

 
۰۹۱۵۱۸۷۲۴۸۳ تماس با ما